سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع پنجره دوجداره

قاب آلومینیوم انواع پنجره دوجداره

قاب‌های آلومینیومی برای انواع پنجره دوجداره محکم اما سبک هستند. استحکام آن‌ها به این معنی است که اغلب می‌توانند قطعات سنگین شیشه را نگه دارند و چاره‌ی آن این است که پنجره‌های بزرگ نباید زیاد شکاف داشته باشند و از هم جدا باشند.

تعمیر و نگهداری آن‌ها رایگان است.

قابلیت نقاشی دارند و می توانید با رنگ های خاص این قاب‌ها را رنگ‌آمیزی کنید تا رنگی را که می‌خواهید به دست آورید.

نقاط ضعف قاب‌های آلومینیومی:

آلومینیوم نیز مانند هر فلز دیگری گرما را هدایت می‌کند و بدون مواد عایقی که بین جلو و پشت قاب وجود دارد عملا ناکارآمد خواهد بود. امروزه بیشتر قاب‌ها دارای یک نوار عایق برای کاهش هدر رفت گرما هستند، در حالی که قاب‌های برتر نیز دارای یک لایه عایق فوم هستند.

به دلیل خوردگی و پوسیدگی که در قاب‌های آلومینیومی ممکن است ایجاد شود این قاب‌ها برای مناطق با آلودگی بالا یا شهرهای نزدیک به دریا مناسب نیستند.

 

 

انواع پنجره دوجداره با قاب چوبی

قاب‌های چوبی عایق بسیار خوبی هستند و بنابراین خانه را گرم نگه می‌دارند. این قاب‌ها یک ظاهر سنتی دارند که بیشتر برای خانه‌ها، مخصوصا خانه‌های قدیمی‌تر که هنوز دارای ویژگی های اصلی هستند، متناسب است. چوب را می توان تقریبا هر رنگی که می‌خواهید رنگ کنید و رنگ را نیز به دلخواه خود می‌توانید بعد از مدتی تغییر دهید.

این قاب‌ها نیز نقاط منفی دارند، مانند:

چوب نیاز به نگهداری بسیار زیادی دارد، به خصوص در قسمت بیرونی. اگر در محیطی با آب و هوای مناسب نباشد، می تواند رطوبت خود را حفظ کند و یا در طول زمان ترک می‌خورد یا دچار پوسیدگی می‌شود. بهترین راه این است که چوب را با وینیل یا آلومینیوم روکش کنید تا از ظاهر آن محافظت شود اما باطن آن کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

قاب‌های چوبی نسبت به دیگر قاب‌ها تمایل به سنگین‌تر و ضخیم‌تر شدن دارند و این می تواند پنجره‌های کوچک را تاریک نشان دهد، آن‌ها هم‌چنین مقدار نور طبیعی که به داخل خانه می رسد را کاهش می‌دهند.

 

لینک پیشنهادی : پنجره upvc چیست 

 

قاب‌های upvc

عایق بسیار خوبی هستند، زیرا حفره بین جلو و پشت قاب معمولا با مواد عایق پر می‌شود. آن‌ها با توجه به شکل، اندازه و رنگ بسیار متنوع هستند. مواد upvc در انواع پنجره دوجداره را می‌توان به اشکال و اندازه‌های مختلف قالب‌بندی کرد که بدان معنی است که از آن‌ها برای اکثر شکل‌های پنجره می‌توان استفاده کرد. به علاوه این قاب‌ها می‌توانند در طیف رنگی گوناگون از جمله طرح چوب تولید شوند. پنجره upvc نیازی به نقاشی ندارد و تعمیر و نگهداری این قاب عملا رایگان است.

 

 

نقاط ضعف قاب‌های upvc

مواد دارای انعطاف پذیری به این معنی است که برای اندازه و وزن شیشه‌ای که می‌تواند با خیال راحت نگه داشته شود، محدودیت وجود دارد.

بعضی از گزینه‌های رنگی در طول یک زمان مشخص در برابر نور خورشید محو می شوند و این می‌تواند باعث شود که آن‌ها به صورت تکه تکه به نظر برسند.

این قاب‌ها می‌توانند تحت شرایط شدید آب و هوایی مانند گرمای بیش از حد و نیز سرما قرار بگیرند، اما این مسئله کم پیش می‌آید و نادر است.

 

اطلاعات بیشتر در » انواع پنجره دوجداره