سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع شیشه برای پنجره دوجداره

در قسمت زیر به شرح انواع شیشه برای پنجره دوجداره می پردازیم که پر استفاده ترین شیشه برای پنجره های دوجداره که سالیان اخیر بیشترین انتخاب را داشته اند نوع اول شیشه ساده فلوت می باشد و نوع دوم شیشه سکوریت می باشد.

 

شیشه فلوت ساده

این نوع از شیشه برای پنجره ارزان ترین نوع به حساب می آید. برای مدت های خیلی زیادی مردم از این شیشه برای پنجره های خود استفاده می کنند اما این نوع از شیشه در مقایسه با شیشه های سکوریت احتمال بیشتری برای شکسته شدن دارند و همچنین وقتی این نوع شیشه ها شکسته می شوند به تکه ها و یا قسمت های بزرگ و کوچکی تقسیم می شوند.

اما این نوع شیشه وقتی برای پنجره های دوجداره مورد استفاده قرار می گیرند به دلیل وجود هوا مابین دو شیشه مورد استفاده از استحکام خوبی برخوردار می شوند و می توان گفت در مقابل ضربه و یا شوک وارده به شیشه استحکام خوبی خواهد داشت. شاید خیلی از افراد به شما بگویند که این نوع شیشه ها به راحتی شکسته می شوند اما در حقیقت وقتی برای ساخت پنجره دوجداره استفاده می شوند به سختی می توانید این نوع از شیشه ها را مورد آسیب قرار دهید (شکستگی).

 

شیشه سکوریت

در حقیقت شیشه سکوریت همان شیشه ساده فلوت به حساب می آید فقط تنها تفاوت در ساخت این دو نوع از شیشه میزان گرمایی است که به آنها اعمال شده است، شیشه های سکوریت با گرفتن انرژی گرمایی بیشتر در زمان ساخته شدن از استحکام بالاتری برخوردارند.

شیشه های سکوریت وقتی شکسته می شوند به تکه های ریز بسیار زیادی تبدیل می شوند که همین موضوع باعث بالا رفتن امنیت استفاده از این نوع شیشه ها می شود و به همین دلیل است که از این نوع شیشه برای شیشه های دوش، طاقچه های شیشه ای و شیشه های روی میز در خانه استفاده می شود.

اگرچه شیشه های ساده فلوت وقتی برای پنجره های دوجداره مورد استفاده قرار می گیرند به سختی شکسته می شوند ولی اگر شیشه محکم تر و با استحکام بالاتری نیاز دارید شیشه های سکوریت به شما این ویژگی را ارائه می کنند. این نوع از شیشه ها در مقایسه با نوع ساده فلوت از قیمت بالاتری برخوردارند.

 

لینک پیشنهادی : مدل پنجره دوجداره

 

شیشه لمینت

در این نوع از شیشه ها به دلیل اینکه از یک پوشش پلاستیکی که از پلی اورتان ساخته شده است استفاده شده است وقتی شیشه شکسته می شود و یا بر اثر ضربه خورد می شود مقدار کمی از شیشه بر روی زمین ریخته میشود و  بر روی قاب خود شکسته شده باقی می ماند. این نوع از شیشه بسیار محکم و با استحکام بالا ساخته شده است.

 

شیشه دارای روکش

وقتی که شیشه ها با روکش هایی پوشش داده می شوند به آنها ویژگی هایی اضافه می شود که عبارتند از : نیاز کم به نگهداری، مقاوم در برابر خط و یا خراش، مقاوم در برابر خوردگی و از بین رفتن، کاهش حرارت و پرتو های UV.

این پوشش های استفاده شده در شیشه های روکش دار باعث عبور کم حرارت از طریق پنجره به داخل و همچنین از ورود پرتو های ماورا بنفش و پرتوهای خورشیدی جلوگیری می کند که باعث کاهش خطر ابتلاع به سرطان می شود.

 

شیشه Self-cleaning

این نوع شیشه برای اولین بار از سال 2001 استفاده شده است این نوع از شیشه دارای پوشش بیرونی دی اکسید تیتانیوم می باشد. هنگامی که اشعه خورشید با دی اکسید تیتانیوم برخورد می کند مولکول های آب موجود در اطاف دی اکسید تیتانیوم به ماده ای به نام هیدروکسیل رادیکال تبدیل می شوند. سپس این هیدروکسیل رادیکال هرچیزی که از مواد آلی باشد مانند خاک را به موارد کوچکتر تجزیه می کند و وقتی که باران می بارد به راحتی این مواد آلی تجزیه شده از روی شیشه پاک می شوند.

 

 

اطلاعات بیشتر در » انواع شیشه برای پنجره دوجداره